Clujul ocupă locul 2 în România din perspectiva parcurilor industriale publice și private disponibile pentru investitori. Aceste parcuri au atras investiții străine directe care reunesc sute de milioane de euro și mii de locuri de muncă, dar suprafața și gama lor de servicii oferite clienților continuă să fie insuficiente.
Ultimul val al investițiilor străine majore în producție datează din 2013-2014 (Bosch și De’Longhi). De atunci, economia locală a continuat să crească într-un ritm rapid datorită extinderii investitorilor și antreprenorilor existenți, în timp ce niciun alt ”gigant” mondial nu a decis să se stabilească în județ.
Cluj – oraș magnet
Clujul este un oraș magnet pentru tineri și talente, datorită numărului mare de universități și studenți. Dezvoltarea lentă a sectorului de cercetare-dezvoltare face orașul vulnerabil la fenomenul de brain drain. De asemenea, o mare parte din locurile de muncă ocupate în prezent de gulerele albastre ar putea fi supuse automatizării în următorul deceniu.
Pol de dezvoltare în IT
Creșterea economică locală este determinată în prezent de sectorul IT, dar majoritatea companiilor sunt concentrate mai degrabă pe outsourcing și mai puțin pe dezvoltarea unor soluții proprietare inovatoare.
În ciuda disponibilității entităților de transfer tehnologic, la nivelul județului, cererea și oferta de inovare nu se prea întâlnesc.
Județul Cluj dispune de un potențial turistic natural și antropic variat, complex și complementar, însă inegal distribuit în teritoriul județean, fapt care a condus și o amenajare și valorificare turistică diferențiată, zona montană și de contact marginal și centrele urbane fiind beneficiarele unor amenajări turistice superioare tipologic, numeric, dimensional și al gradului de confort, fapt reflectat deopotrivă și în capacitatea superioară de atragere și ”fixare” pe o durată mai îndelungată a cererii turistice și, implicit, în nivelul eficienței economice activității de turism.